Gå till innehåll

Psst...

Det ser ut att vara tekniska problem just nu. Vi ber om ursäkt.

svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
Landkoll 21 november

Kolla Jokkmokks smarta idé för att locka ny lanthandlare

Vad gör man för att locka en ny lanthandlare till byn? Kolla in Jokkmokkspoddens roliga idé!

Det är Victoria Harnesk och hennes 7-årige son Elton som till slut fick nog efter ett halvår utan lanthandel i Porjus.

Närmsta matbutik ligger nära fem mil bort och de drygt 300 invånarna längtar efter att hyllorna i butiken ska fyllas med varor igen.

– Vi som bor här har blivit smalare och snyggare än vanligt, men vi längtar självklart efter en handlare, skojar Victoria.

Läs också: Komikern Christer gör succé med superlokal reklam – kolla klippen!

Stor spridning

 Kvinnorna bakom Jokkmokkspodden: Victoria Harnesk och Magdelena Forsman.
Kvinnorna bakom Jokkmokkspodden: Victoria Harnesk och Magdelena Forsman. FOTO: Maria Klang

Därför gjorde hon och kollegan Magdalena Forsman på Jokksmokkspodden en både rolig och vacker reklamfilm som redan fått stor spridning!

56 000 visningar och 799 delningar i skrivande stund. Och flera personer, även från södra Sverige, har hört av sig.

– Vi har svarat på frågor men också kunnat tipsa om sådant vi tror skulle funka bra. Som allt lokalt mathantverk här, av renkött, fisk, örter och bär. Butiken ligger ju vid vägen, E45, så man når betydligt fler än lokalbefolkningen, säger Victoria.

Kolla klippet nedan!

Kommentarer

Genom att kommentera på Land så godkänner du våra regler.

Läs mer om

Lands Nyhetsbrev

Gör som 31 000 andra - få tips om nyheter, inspiration, mat & vin direkt till din e-post!

Missa inga nyheter Gratis

När jag fyller i formuläret godkänner jag LRF Medias regler om lagring av uppgifter.

Läs fler artiklar från Land.se

Till toppen