Gå till innehåll
laddar...
svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
hälsa 3 maj 2017

Andas djupt – och hitta lugnet

Tänk vad ett par djupa andetag kan göra! Blodtrycket sjunker och kroppens lugn– och rosystem slår på.

Bild 1/2
Bild 2/2

Det finns ett effektivt sätt att varva ned på – medveten andning! Här är en enkel övning som du kan göra hemma, på bussen eller under en paus på jobbet. Det är en bra nybörjarövning som hjälper dig att slappna av, stressa ner och vara i nuet.

Så här gör du

Sitt bekvämt eller ligg ned. Andas sedan in djupt och långsamt och räkna till fem under inandningen. Andas sedan ut långsamt och räkna till fem, låt den sista luften pysa ut. Upprepa 5-10 gånger. Låt tankarna komma och gå medan du koncentrerar dig på att räkna andetag. Om det dyker upp stressade tankar – föreställt dig att du andas eller pustar ut dem i en utandning.

Relaterade artiklar

Lands Nyhetsbrev

Gör som 49 000 andra - få tips om nyheter, inspiration, mat & vin direkt till din e-post!

Missa inga nyheter
Gratis

Den information som du lämnar här kommer att behandlas i enlighet med vår personuppgiftspolicy. Vi rekommenderar att du läser den innan du går vidare.


Läs fler artiklar från Land.se

Till toppen