Gå till innehåll
Shopping Utbildning
svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag

Vanliga frågor och svar

Vi på Land vill att du som läsare ska ha en så bra upplevelse som möjligt när du besöker land.se eller läser tidningen. Här följer svar på några frågor som ibland dyker upp hos vår kundservice.

Hittar du inte vad du söker – tveka inte att kontakta oss.

 

Adress & Leverans

Hur gör jag en permanent adressändring? 

Logga in på Mina sidor > Mina uppgifter. 

Hur gör jag en tillfällig adressändring?

Logga in på Mina sidor > Mina uppgifter > Ange tillfällig adress

Fyll i din tillfälliga adress och mellan vilka datum den ska gälla

Hur lång tid innan jag flyttar behöver jag göra adressändringen?

Vi behöver din adressändring minst 10 dagar innan du vill att den ska börjar gälla.

Du ändrar enklast på Mina sidor. Du kan också kontakta kundservice för att få hjälp.

Kan man få tidningen skickad till en utländsk adress?

Det går bra, men det tillkommer en portokostnad.

Kontakta kundservice för att få information om portokostnaden till det land du önskar få tidningen till.

 

Betalning

Jag har inte fått min faktura, hur betalar jag?

Om du valt att få din faktura via e-post kan du kolla skräpposten i din mejl.

Du kan också hitta din faktura på Mina sidor, eller kontakta kundservice.

Vilken period avser min faktura?

Perioden är angiven på fakturan på följande sätt 2021-06 – 2022-05.

Det betyder att prenumerationen gäller from nummer 6 år 2021, tom nr 5 år 2022 alternativt så är det angivet i datum.

Vilket bankgiro har LRF Media?

Bankgiro: 5029-1814

Glöm inte att ange ditt OCR nummer.

Kan jag betala via autogiro?

Ja, du kan ansöka om autogiro med BankID eller skriva ut en blankett här. 

Om du behöver få en blankett utskickad med posten kan du kontakta kundservice.

Var hittar jag era avtalsvillkor?

Avtalsvillkoren hittar du här.

 

Digital inloggning / e-tidning

Hur skaffar jag digitalt konto? / Jag är prenumerant, hur får jag åtkomst till e-tidningen?

Det är gratis för prenumeranter att läsa digitalt.

Klicka på ”Logga in” längst upp i högra hörnet, och välj ”skapa digitalt konto”.

Ange din mejladress och välj ett lösenord.

Nästa steg blir att verifiera din mejladress.

Klicka på knappen ”Aktivera” i mejlet vi skickat till dig (Hittar du inte mejlet, kolla din skräppost).

Om vi inte redan har din mejladress kommer du behöva fylla i ditt kundnummer.

Ditt kundnummer består av 7-8 siffror och står på din faktura.

Jag får inget verifieringsmejl

Kolla din skräppost, om det inte finns där - kontakta kundservice.

Var hittar jag mitt kundnummer?

Kundnumret består av 7-8 siffror, och finns på din faktura. Får du tidningen med posten står det också tryckt på baksidan av tidningen.

Jag har glömt mitt lösenord.

Klicka på ”Glömt lösenord” i inloggningsrutan. Ett mejl skickas till dig, klicka på knappen ”Gå vidare” för att välja nytt lösenord.

Hittar du inte mejlet kan du titta i din skräppost. Du kan också kontakta kundservice.

 

Nyhetsbrev

Hur anmäler jag mig till Lands nyhetsbrev?

Det kan du göra här.

Hur avanmäler jag mig från Lands nyhetsbrev?

Klicka på "Avregistrera" längst ner i mejlet, eller kontakta kundservice.

 

Appen

Hur laddar jag ner appen?

Apparna finns i App Store och Play Butiken.

Ladda ner för iPhone här:

E-tidning Land

Ladda ner appen för Android här:

E-tidning Land

Hur loggar jag in i appen?

Öppna appen

Klicka på inställningar längst ner till höger

Klicka på Logga in

 

Prenumeration

Var hittar jag mitt kundnummer?

Kundnumret består av 7-8 siffror, och finns på din faktura.

Får du tidningen med posten står det också tryckt på baksidan av tidningen.

Hur reklamerar jag en utebliven tidning?

Logga in på Mina sidor, klicka på Mina prenumerationer, och reklamera.

Fyll i det datum tidningen uteblivit. Du kan också kontakta kundservice.

Vad gäller för en tidsbestämd prenumeration?

Ungefär en månad innan prenumerationen går ut får du ett erbjudande om förlängning, betalar du inte upphör prenumerationen automatiskt.

Vad gäller för en tillsvidareprenumeration?

Du får tidningen löpande till dess att du säger upp din prenumeration.

Om du valt faktura som betalsätt skickas förnyelsefakturan till dig ungefär en månad innan din första period går ut.

Har du valt kortbetalning via Klarna, debiteras beloppet för nästa period automatiskt när första period går ut.

Utebliven betalning räknas inte som uppsägning utan du behöver meddela din uppsägning via mejl, chatt, brev eller telefon.

Ingen bindningstid.

Hur säger jag upp min prenumeration?

Om du har en tillsvidareprenumeration kan du kontakta kundservice.

Eller meddela din uppsägning via mejl, chatt, brev eller telefon.

Hur beställer jag en gåvoprenumeration?

Det kan du göra här.

Bocka i ”Jag vill ge bort prenumerationen” under beställknappen.

Behöver jag säga upp en gåvoprenumeration?

Gåvoprenumerationer avslutas alltid efter sista betalda nummer.

Det kommer dock ut ett erbjudande till dig om du skulle önska förnya gåvoprenumerationen.

Hur beställer jag en prenumeration?

Det går bra att beställa prenumeration här.

Hur lång tid tar det innan min premie kommer?

I de erbjudanden där premie ingår, levereras den inom 2-4 veckor efter mottagen betalning.

Om inte premien kommit efter 4 veckor efter betalning, kontakta gärna kundservice.

Kan jag tillfälligt få min tidning till en annan adress?

Ja, man kan kostnadsfritt få tidningen skickad till en annan adress. Det kan du lägga in på Mina sidor, eller kontakta kundservice.

Kan jag tillfälligt få uppehåll i prenumerationen?

Ja, det går bra, kontakta kundservice.

 

Kontakt

Kontaktuppgifter kundservice:

Mejl: kundservice@land.se

Telefon: 010-184 40 84

Våra öppettider är måndag - onsdag 08.00-17.00, torsdag - fredag 07.00-16.00

(under juni, juli och augusti stänger vi kl 16.00)

Vill du komma kontakt med redaktionen kan du mejla här.

Prenumerera på

Till toppen